Apžvalgos

Prekyba internete: dropshipping iš Kinijos

Perkančiųju internetu Lietuvoje kasmet vis daugėja. Štai 2017-aisias internetu pirko 38 proc. Lietuvos interneto paslaugų naudotojų, kas yra beveik 5% daugiau nei prieš metus ir net 6 kartus daugiau, nei buvo prieš 10 metų.  Nors tik 33,8 proc. mažmeninė prekybos įmonių 2016-aisiais pardavė prekių ir internetu, tai yra beveik 10 proc. daugiau nei 2015-aisiais. Prekyba internete ypač vilioja pradedančiuosius verslininkus, netgi tuos, kurie apskritai prekyba niekada neužsiiminėjo. Tiek daug prekeivių, prekes siūlančių skelbimuose, facebooke ir internetinėse parduotuvėse, kad žiūrint iš šalies gali pasirodyti, kad pradėti tokį verslą visai nesudėtinga – tereikia šiek tiek investicijų ir laisvo laiko. Bet ar tikrai?

Viskas priklauso nuo profesionalumo lygio, į kurį taikote. Jei pakanka turėti vieną ar kelias „einamas“ prekes, kurias laisvu nuo darbo metu pardavinėjate skelbimuose, tuomet taip – paprasta. Antra vertus, anokia čia internetinė prekyba… Pakalbėkime apie idėją turėti savo nuosavą elektroninę parduotuvę.

Kas bus reikalinga?

  • Paklausios prekės
  • Veiklos įforminimas
  • Internetinė parduotuvė
  • Galimybė skirti daug laiko

Bet koks verslas prasideda nuo idėjos, poreikių bei galimybių įsivertinimo. Jei jau turite natūraliai kilusią idėją, ką pardavinėti – valio! Dar didesnis valio, jei ketinate pardavinėti tai, ką gerai išmanote, kuo ir taip kasdien kvėpuojate. Jei sugebėsite parodyti, kad esate savo srities specialistas, turėsite daugiau šansų konkurencinėje kovoje. Idealus atvejis – savos gamybos prekės, jei jos kažkam reikalingos ir komerciškai patrauklios.

Na, o jei tiesiog sėdite ant kelmo ir sukate galvą, kuo čia paprekiavus, tuomet išties nelengva sugalvoti, kas būtų ir paklausu, ir nelabai konkurencinga. Nors, remiantis Statistikos departamento pateikiamais duomenimis bei įvairiomis apklausomis, internetu perkantys lietuviai el. parduotuvėse dažniausiai ieško drabužių, avalynės, kosmetikos, prekių namams, elektros prietaisų ir išmaniųjų įrenginių, knygų ir prekių vaikams, prekiauti ryžčiausi tikrai ne visais šiais išvardintais dalykais. Tiesiog vienus daiktus lengviau pardavinėti nei kitus.

Ideali internetinei prekybai prekė:

  • Tokia, kuri reikalinga daugeliui ir ne vieną kartą metuose. Nesirinkčiau kažkokios siauros nišos, hobio prekių – Lietuvos rinka ir taip maža, tai kam ją dar labiau apsiriboti? Be to, nepopuliarų daiktą reklamuoti – brangiau. Išimtis – jei tuo hobiu patys esate apsėsti ir pats pelno dydis jums nėra esminis dalykas.
  • Tokia, kuri kainuoja bent keliolika eurų. Atminkite – tiek 5, tiek 50 ar 500 eurų kainuojančios prekės paruošimas pardavimui ir pardavimo administravimas dažnu atveju kainuos tiek pat, o uždarbis skirsis ženkliai.
  • Tokia, kokios klientai negrąžina dėl netinkamo dydžio ar gedimo. Nepardavinėčiau drabužių ir elektros prietaisų. Prekių grąžinimai ir garantiniai įsipareigojimai – užprogramuotos bėdos (ne tik papildomas darbas ir išlaidos, bet ir tikimybė užsidirbti neigiamų atsiliepimų).
  • Tokia, kuri yra paprasta naudoti, nekelianti klausimų. Geriausia, kai perka neužduodami klausimų, neprašydami parinkti tinkamiausią.* Nesirinkčiau prekių, kurioms reikalinga naudojimosi instrukcija – nuolat sulauksite klausimų telefonu ir el. paštu. Pradžioje interesantai džiugins, bet galiausiai ims trukdyti darbui – nebespėsite kokybiškai aptarnauti kitų.
  • Ta, kuri patogi siųsti paštu ar kurjeriu – nedidelė ir lengva.
  • Ta, kuri yra geros kokybės. Nors pigų daiktą parduoti lengviau, tačiau prastos kokybės prekė ko gero bus vienintelė, kurią parduosite tam pačiam klientui.

* Nors iš pradžių gali būti smagu sulaukti klientų klausimų, juos konsultuoti, vėliau pasidarys taip, kad skambučiams ir el. laiškas sugaišite tiek, kad tai ims trukdyti verslui – nebespėsite daryti svarbesnių darbų. Be to, jei ilgai kalbėsite su vienu, neprisiskambins kitas. Realus pavyzdys – įmonė „Erum International“, valdanti kelias el. parduotuves, prekiaujančias prekėmis tvenkinių savininkams, kasdien sulaukdavo daugybės skambučių, iš kurių bent 10 būdavo su prašymais padėti išsirinkti įrangą. Nors pokalbis vidutiniškai trukdavo 10-20 minučių ir dažniausiai užsibaigdavo pardavimu, bendroje sumoje tai atimdavo 2-3 valandas laiko kasdien. Nedidelei įmonei, kurioje dirba vos keli darbuotojai, tai buvo didelė našta, įtakojusi net ir užsakymų vėlavimus. Kadangi vienas iš dažniausiai užduodamų klausimų būdavo „kaip išsirinkti tinkančią aeracijos įrangą“, įmonė patobulino savo parduotuves įdiegdama komplektų modulį, kad klientams nebereikėtų sukti galvos, kaip susikomplektuoti savarankiškai. Ši nedidelė investicija atsipirko iš karto – skambučių sumažėjo kone dvigubai, o pardavimai net išaugo. Kaip tai atrodo, galite pamatyti čia prekės aprašymo apačioje.

 Kas svarbu internetiniam pirkėjui?

  • Prekės kaina. Internetas pirkėjui patogus tuo, kad jis greitai ir nesunkiai gali palyginti prekių kainas. Jei nauja, nežinoma parduotuvė prekiaus dar ir brangiau nei didžiosios – niekas nepirks.
  • Pristatymo kaina. Žmonės mėgsta kuo pigesnį, o dar labiau – nemokamą pristatymą. Akcijos, kuomet siūlomas nemokamas pristatymas – veikia!
  • Pristatymo greitis. Deja, daugelis pirkėjų yra žmonės, nemokantys ar nenorintys planuoti savo laiko, todėl reikalingą daiktą dažniausiai perka paskutinę minutę. Pvz, naujo šampūno ieško tada, kai senasis jau pasibaigė. Deja, tai reiškia, kad jei prekei negalėsite pasiūlyti greito pristatymo, prarasite didelę dalį pardavimų, nebent prekiausite tuo, ko pas kitus nėra. Ir neišgelbės net šiek tiek mažesnė kaina.
  • Apmokėjimo būdai. Vieniems klientams būtinai reikalingas automatizuotas atsiskaitymas per internetinę bankininkystę, kitiems – tinka tik atsiskaitymas grynaisiais pristatymo metu (COD). Pastarasis būdas Lietuvoje ypač populiarus tarp pajamas gaunančių grynaisiais bei vyresnio amžiaus klientų, gyvenančių provincijoje.

4 variantai, kaip galite vykdyti internetinę prekybą:

Privalumai Trūkumai
Prekiaujate tik tomis prekėmis, kurias turite savo sandėlyje. Prekių parduosite daugiau, nes pirkėjams galėsite pasiūlyti greitą pristatymą ir geresnį aptarnavimą, kadangi visada galėsite kontroliuoti situaciją. Reikia didelių investicijų – ne tik kainuos prekių įsigijimas, sandėliavimas, bet ko gero neapsieisite ir be sandėlio valdymo programinės įrangos. Verslui įsibėgėjus, prireiks daugiau darbuotojų. Tikėtina, kad asortimentas bus mažesnis.
Savo sandėlyje prekių neturite, jas užsakote iš tiekėjo tik tuomet, kai kas nors užsako iš jūsų, o gavę persiunčiate klientui. Nereikia investicijų prekių įsigijimui ir sandėliavimui. Dėl lėto pristatymo prarasite ženklią dalį klientų (priklausomai nuo prekių rūšies). Kai užsakymų mažai, kiekvieną kartą iš tiekėjo neužsakinėsite, nes po vieną prekę siuntinėti bus per brangu, todėl ne tik užsitęs užsakymo vykdymo laikas, bet ir klientui niekada tiksliai negalėsite atsakyti, kada jis gaus prekę. Gali būti, kad negalėsite klientui atsakyti ir į klausimus apie prekės išvaizdą, kadangi jos gyvai nebūsite matę.
Populiariausias prekes turite sandėlyje, o rečiau perkamas užsakote iš tiekėjo tik tuomet, kai kas nors užsako iš jūsų. Prekių turėjimas sandėlyje palengvina konkurencinę kovą, didina pardavimus. Visgi sandėliuodami tik perkamiausias prekes, patirsite mažiau išlaidų. Net ir nedidelio kiekio prekių užsipirkimai į sandėlį reikalauja nemažų piniginių investicijų bei patalpos sandėliavimui.
Dropshipping – savo sandėlyje prekių neturite, užsakote iš tiekėjo tik tuomet, kai kas nors užsako iš jūsų, o prekes jūsų vardu klientams išsiuntinėja pats prekių tiekėjas. Nereikia investicijų prekių įsigijimui ir sandėliavimui. Minusų net daugiau, nei pliusų, todėl apie dropshipping modelį pakalbėsiu plačiau.

Dropshipping

Nors dropshippingo paslauga e-verslo pradžioje atrodo ypač patraukliai dėl mažesnių pradinių investicijų, kaip seksis toks verslo modelis, didele dalimi priklausys nuo jūsų tiekėjų profesionalumo – ar šie turi kokybiškus prekių aprašymus ir nuotraukas, ar visada laiku išsiųs prekes, ar prekių savybės atitiks aprašymus. Svarbu ir tai, kiek lankstus tiekėjas kalbant apie prekių grąžinimą, mat klientas turi teisę atsisakyti prekės vien todėl, kad persigalvojo (yra išimčių, kam negalioja). Na, ir ne mažiau svarbu – ar tiekėjas visada sandėlyje turės prekių, o jei išsiparduos – ar laiku informuos apie tai.

Dropshipping trūkumai:

  • jei tiekėjas užsienyje, dėl lėto pristatymo prarasite ženklią dalį klientų (priklausomai nuo prekių rūšies);
  • klientui negalėsite prekių pristatyti būtent tą dieną, kada jam patogu;
  • klientui niekada tiksliai negalėsite atsakyti, kada jis gaus prekę, o dėl tiekėjo ar transporto kaltės vėluojančio užsakymo teisintis teks jums;
  • dažniausiai negalėsite klientui atsakyti į konkrečius klausimus apie prekę, kadangi jos gyvai nebūsite matę;
  • jei klientas nupirks keletą ne to paties tiekėjo prekių, jas gaus atskirai. Su tuo susijusi ir kita problema – kaip tokiu atveju apmokestinti siuntimo išlaidas. Jei už kiekvienos prekės siuntimą skaičiuosite atskirą mokestį, vargu ar tai patiks klientams;
  • jei tiekėjas bus ne Europos Sąjungoje – nuo prekių vertės priklausys ir tai, ar jūsų klientui grės papildomas apmokestinimas muitinėje;
  • negalėsite pasiūlyti atsiskaitymo grynaisiais pristatymo metu.

Dropshipping iš Kinijos

Galbūt girdėjote ir apie lietuvių startuolį „Oberlo“, prieš kelis metus parduotą kompanijai „Shopify“ už 15 mln. JAV dolerių? „Oberlo“ suteikia galimybę į „Shopify“ sistemoje turimą parduotuvę automatiškai integruoti prekes iš „AliExpress“ ir jas pardavinėti dropshipping būdu. Visgi kad ir kaip patraukliai atrodytų galimybė savo parduotuvėje turėti 100 milijonų prekių, asmeniškai niekada nesirinkčiau dropshipingui AliExpress. „AliExpress“ – tai turgus su milijonu atskirų pardavėjų, kurių patikimumą sunku patikrinti.

Jei dažnai perkate iš Kinijos, pavyzdžiui, iš to paties AliExpress, Ebay ar paskutiniu metu išpopuliarėjusio GearBest, net jei dažnai viskas baigdavosi sklandžiai, visgi tikriausiai bent kartą teko susidurti ir su nepatogumais ar rimtesniais nesklandumais. Trumpai apžvelgsiu visus paminėtuosius, kadangi visus tenka dažnai išbandyti asmeniškai.

Ebay

Ebay.com – tai ko gero populiariausias tarptautinis internetinis turgus, kuriame galite ne tik pirkti, bet ir patys prekiauti. Čia naujais ir naudotais daiktais prekiauja įmonės ir privatūs asmenys iš viso pasaulio, įskaitant ir Kiniją. Kas labai naudinga – kiekvienas pardavėjas turi reitingą, viešą pardavimų statistiką ir pirkėjų atsiliepimus. Ebay naudoti kaip dropshippingo prekių šaltinį įmanoma, jei pavyks susitarti su konkrečiu pardavėju, kad siųstų kitu, nei jūsų adresu ir kad nedėtų sąskaitos. Deja, kai kurie pardavėjai prekes siunčia tik tuo adresu, kuris nurodytas jūsų Paypal paskyroje. Visgi galimybė už pirkinius sumokėti per Paypal  yra vienas iš pagrindinių Ebay privalumų. Tai veikia ir kaip draudimas nuo galimų nesėkmių – atsiskaitę per Paypal, galite būti ramūs, kad pinigus atgausit, jei prekė jūsų taip ir nepasieks.  Kinijos pardavėjai dažnai siūlo nemokamą prekių atsiuntimą, tačiau jis kartais užtrunka mėnesį ar net du.

AliExpress

AliExpress – neabejotinai populiariausias Kinijos internetinis turgus, skirtas parduoti vietines prekes į užsienį. Čia naujais daiktais prekiauja Kinijos įmonės ir privatūs asmenys. Aliexpress naudoti kaip dropshippingo prekių šaltinį įmanoma, kadangi kaskart galima nurodyti kam siųsti prekę, o sąskaitų dažniausiai jie ir taip nededa. Žinoma, užsakymo komentare galima paprašyti papildomai.

Kuo išsiskiria AliExpress – prekių gausa, kokios nerasite niekur kitur. Taip yra todėl, kad prekiauja begalybė skirtingų prekybininkų. Tai tuo pačiu yra ir minusas, kadangi jų patikimumą patikrinti sudėtinga. Žinoma, galima remtis pirkėjų atsiliepimais, tačiau jų ten ne visada rasite.  Ką dar pastebėjau – kinai dažniausiai labai prastai moka anglų kalbą, bendrauti būna labai sudėtinga.  Todėl geriausia išsibandyti, pasirinkti kažkurį vieną ar kelis tiekėjus ir nekaitalioti.

AliExpress veikia ir pirkėjų apsauga nuo nesąžiningų pardavėjų – jei gaunate neveikiančią, aprašymo neatitinkančią prekę arba išvis jos negaunate per tam tikrą laiką, galite kelti ginčą (disputą). Deja, kiek teko susidurti, šie kur kas rečiau išprendžiami pirkėjo naudai, nei kad lyginant su Ebay. Deja, galimybės atsiskaityti per Paypal AlieExpress nesiūlo – tik kreditine kortele, per WebMoney sistemą ir dar eilę kitų Lietuvoje nepopuliarių metodų.

Pardavėjai dažnai siūlo nemokamą, tačiau labai lėtą prekių siuntimą – kartais užtrunka net du mėnesius.  Trūkumų pasitaiko įvairiausių – neatitinkantys tiesos aprašymai, atkeliavusios neveikiančios arba netrukus sugendančios prekės.  Kai kada prekės siunčiamos neregistruotu paštu, todėl pasitaiko ir dingimų. Tiesa, už papildomą mokestį beveik visi pardavėjai sutinka išsiųsti prekes registruotu paštu, bet yra buvę, kad net susimokėjęs, gavau neregistruotu. Dabar įsivaizduokite, kaip būtų, jei tiekėjas jūsų klientui išsiųstų prekę neregistruotu paštu ir ji dingtų. Sutikit, toks variantas el. prekybai visai netinkamas. Todėl pasikartosiu – dropshipingui AliExpress man atrodo labai nepatraukliai, bent jau nesiųsčiau prekės klientui tiesiogiai – pirmiau atsisiųsčiau sau.

GearBest

Nors GearBest perku jau ne vienerius metus ir per tą laiką išleidau jau ne vieną šimtą eurų, visgi užtikrintai rekomenduot negalėčiau dėl neidealaus klientų aptarnavimo. Būna, kad užsakius prekę, dvi savaites nesikeičia užsakymo statusas, o pasidomėjus, kada prekė bus išsiųsta,  atsakymo vėlgi tenka laukti ilgai. Teko skaityti, kad gavus neveikiančią prekę, tenka ilgai kovoti, kad susigrąžintum pinigus – dažniausiai bando įsiūlyti nedidelę kompensaciją. Todėl darant užsakymą, geriausia papildomai primokėti ir už jų siūlomą siuntinio draudimą.

Tačiau yra ir pliusų – visą pirma, gera kaina. Užtaikius akciją, daiktus galima įsigti gerokai pigiau nei bet kur kitus. Be to, dalį prekių turi sandėliuose Europoje, todėl jas galima gauti greičiau.  Be kitų atsiskaitymo būdų, siūlomas ir Paypal, kurį šio pardavėjo atveju primygtinai siūlyčiau naudoti.

DealExtreme, VolumeRate

Jei visgi norėtumėte pabandyti droppshipingą iš Kinijos, iš asmeniškai patikrintų galiu rekomenduoti DealExtreme.  Šios kompanijos valdomose svetainėse www.dx.com ir www.volumerate.com rasite šimtus tūkstančių prekių. DealExtreme siunčiamų siuntų neženklina savo prekiniu ženklu bei į pakuočių vidų nededa sąskaitų, todėl jūsų klientai nežinotų, iš kurios Kinijos parduotuvės atkeliavo užsakymas. Šiuo atveju Jūs veikiate tik kaip tarpininkas.

Vienas didžiausių VolumeRate privalumų yra tas, kad perkant didesnės vertės prekes, kurioms grėstų importo mokesčiai Lietuvos muitinėje, leidžiama susimokėti nedidelį papildomą mokestį (šiuo metu – apie 3 EUR ) kaip draudimą nuo mokesčių. O veikia jis paprastai – jei Lietuvos muitinė apmokestintų, DealExtreme kompensuotų mokesčių sumą (tiesa, kompensuoja ne daugiau kaip 40 JAV dolerių, plačiau čia), pakaktų jiems nusiųsti įrodymą apie sumokėtą mokesčių sumą. Na, ir dar vienas iš šio tiekėjo pliusų – visoms prekėms taiko 90 dienų garantiją, o prireikus, prekes grąžinti leidžia į sandėlį, esantį ne Kinijoje, o Jungtinėje Karalystėje. Tuo jau teko sėkmingai pasinaudoti.

DealExtreme bei VolumeRate taip pat dalį prekių sandėliuoja Europos sandėliuose, tad jas gauti galima net per savaitę. Tačiau net ir iš Kinijos sandėlio siunčiamos prekės kažkodėl atkeliauja greičiau nei iš kitų tiekėjų – paprastai per 2-3 savaites. Nors visos siuntos siunčiamos nemokamai, tačiau norint turėti siuntos sekimą, teks išleisti bent 20 dolerių arba primokėti šiek tiek papildomai.

Patiko? Pasidalink:
Pin Share

Panašūs straipsniai

parašyk, ką manai?

MadeinChina.lt